Dilanda tragedi dalam kehidupan?, Adakah anda salah seorang daripada peserta kami? Jika ya, kami sentiasa di sisi anda untuk membantu. Terdapat berbagai jenis tuntutan yang kami kendalikan. Antaranya:-
• Tuntutan Kematian
• Perbelanjaan Kematian Serta-merta
• Keilatan Kekal dan Menyeluruh (TPD)
• Manfaat Hospital (HB)
• Manfaat Pengecualian Sumbangan (WC)
• Penyakit Kritikal
• Manfaat Pendapatan Keluarga
Bagaimana Untuk Menghantar Tuntutan Takaful Keluarga
1. Tuntutan mestilah dimaklumkan secara bertulis dengan serta-merta kepada Jabatan Tuntutan Takaful Keluarga sebaik sahaja kejadian berlaku. Sila hubungi talian 03-78011323 /1327 untuk mendapatkan borang tuntutan.
2. Keterangan mestilah dilengkapkan oleh pihak (mereka) yang berhak menuntut, di mana manfaat akan dibayar berdasarkan keadaan berikut:-
a) Wasi
Kenyataan mestilah dilengkapkan dan dibekalkan oleh penama yang terdapat dalam borang penamaan (wasi).
b) Hibah Yang Dicadangkan
Keterangan hendaklah dilengkapkan dan dibekalkan oleh orang yang bakal menerima bayaran manfaat. Untuk kes yang melibatkan kanak-kanak, kenyataan hendaklah dilengkapkan oleh ibu bapa atau penjaga yang sah.
c) Orang Yang Diamanahkan
Keterangan mestilah dilengkapkan dan dibekalkan oleh Orang (mereka) yang diamanahkan.
3. Dapatkan borang dan hantar semua dokumen-dokumen yang mustahak bagi menyokong tuntutan anda kepada Jabatan Tuntutan Takaful Keluarga.
4. Semua salinan dokumen untuk menyokong tuntutan anda mestilah telah disahkan dan disokong/ditandatangani oleh Pesuruh Jaya Sumpah Berdaftar atau kakitangan Takaful IKHLAS.
5. Semua dokumen yang diperlukan mestilah dibekalkan oleh pihak yang menuntut di atas kos sendiri.
0 ulasan:
Post a Comment